Var är logiken?

Jag har tänkt. Gått in i min lilla tonårshjärna och riktigt tänkt. Och jag undrar.

Varför blir inte överviktiga människor inlaggda?
Ja ! De som lider av fettma eller övervikt! Varför är det så accepterat att vara tjock?! Varför är det ok att säga till en människa "oj vad mager du har blivit! Ät något" men inte "oj vad tjock du har blivit! sluta ät". Jag blir så irriterad på alla dessa tjocka människor som bara stoppar i sig en massa skit och sen säger att de äter "normalt" och att det är genetiskt. SKITSNACK. Där har vi ett stort problem! För det är dessa människor som äter för en hel jävla grekisk släkt ! Det är de som borde låsas in på ett hem där de lär sig äta för en person inte för 20! Inse att det inte ska vara ok att se ut sådär. Att vräka i sig sådär. Det är inte ok att vara tjock. Det ska inte ses som normalt att stoppa i sig en hel chipspåse själv och sen hugga in på lösgodiset. Eller äta mer än en portion mat per mål... Eller äta godis varje dag ! det ska inte vara konstigt om jag inte vill äta på macdonalds ! det ska vara normalt.

Gör ett hem åt dessa. Lägg in dem när de kommig över ett B.M.I som visar på fettma. Jag tror inte de hade klagat. De vill nog gå ner i vikt. På hemmet ska ni vakta medans de äter sina sallader och sen ska de tränas tre gånger i veckan. Om det så bara är promenad så ska de fan röra på sig. Sen får de inte äta snacks. Ingen mat efter 19:00. Nej jag blir så sur.... Okej om man tycker kurvur är fint. Föredrar kurviga tjejer. Men fettma är INTE kurvur. Beyonce är kurvur. Fettma är fel. Sjukt. Något som gick fel i vårt samhälle !

For they are not pretty


Kommentarer
Postat av: Nelmo

Jag ska åka till en ana vän då :)

2009-05-23 @ 16:05:15
URL: http://certify.blogg.se/
Postat av: Jackie

Härligt! :) Mamma är okej med det, men bara sålänge jag äter. Hon vet naturligtvis inte hur lite jag egentligen äter, men jag äter regelbundet och jag tar lite för synsskull ibland, fast försöker ligga på 5-800kcal/dag och till henne har jag sagt att jag ska gå ner till 65 bara. Men jag säger till henne att jag väger 70 nu, trist att behöva ljuga, men när jag är på 60kg, är mitt bmi inte längre än 20 tror jag, så jag försvinner ju inte i första taget, haha :) Dina föräldrar då?

Kramar

2009-05-23 @ 16:19:35
URL: http://hemligheterna.webblogg.se/
Postat av: Mysli

jag håller med till 100%!! :)

2009-05-23 @ 17:59:45
URL: http://imysli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0