Plastikoperation tjockis?

Såg en dokumentär om plastikoperationer i veckan och såg något som störde mig något fruktansvärt. En tjock kvinna skulle göra bröstförminskning för hon ville bli mer lik Viktoria Beckham. Det finns så mycket fel i hennes tänk så jag får ont. För det första så bör läkare inte göra bröstförminskningar på tjocka kvinnor förren se har gått ner till i alla fall normal vikt. För det andra så förstår jag inte hur hon kommer känna sig vackrare om hon förminskar brösten --> hon är tjock och kommer förbli tjock efter operationen. För det tredje så skulle inte ens 100 operationer hjälpa denna kvinna att bli lik VB.

Varför tillåts det att tjocka (ursäkta, överviktiga) kvinnor får göra bröstförminskning. Det är inte logiskt. För nu gör hon bröstförminskning men OM hon går ner till normalvikt kommer hon ju vilja ha bröstförstorning. För att få en betald bröstförminskning i Sverige så måste man faktiskt gå ner till normalvikt innan man får bli opererad. Men självklart kan allt köpas för pengar. Så onödigt att lägga sig under kniven, tycker jag, om man ändå kommer se förjävlig ut efteråt.

Hon hade en stoooor mage som stack ut som om hon var gravid med trillingar. Här förstår jag inte logiken. Är inte vikten ett större problem än brösten? Kommer killar tycka hon är mer attraktiv om hon förminskar brösten eller kroppsfettet? Vissa människor är bara så ologiska så det gör ont.

Sen iden om att hon kommer se ut som VB om hon fixar boobsen. Sötnos... BANTA om du vill se ut som VB och gör sen en bröstförstoring. Hur svårt är det att komma fram till det?

Hur tänker människor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0